sunnuntai 1. kesäkuuta 2008

Jo joutui armas aika.

Ainakin melkein, on nimittäin kesäkuu, mutta minä olen työpaikalla. En ehtinyt toukokuun puolella siivota työpöytiäni, joten täytyy käyttää pari päivää siihen. Mikään ei ole kamalapaa kuin tulla elokuussa töihin ja aloittaa siivoamisella! Onneksi ulkona ei ole mikään auringonottosää.

On minulla toinenkin syy tulla työmaalle, tänään menen nimittäin Maisan haastateltavaksi. Se liittyy viime syksyn koulutukseen, josta tämäkin blogi alkoi - selaa ihan ensimmäisiin teksteihin, niin näet. Minusta on hieno systeemi, että samalla kun koulutetaan, myös tutkitaan kyseistä koulutusta. Silloin saadaan arvokasta tietoa, jonka pohjalta asiaa voidaan kehittää paljon tehokkaammin kuin vain normaalin koulutuspalautteen pohjalta, johon ihmiset nopeasti huitaisevat kommentiksi, että "ihan hyvä koulutus, ainakin ruoka oli hyvää".

Niin, loma on edessä. Ei-opettajat joskus ihmettelevät, miten ope saa kesän kulumaan, mutta ei minulla ole koskaan ollut vaikeuksia. Talven aikana kertyy nimittäin niin paljon tekemättömiä töitä, siivouksesta alkaen, että eräs viikko menee pelkästään niihin. Monista töistä ihminen varmaan pääsee nopeasti henkisesti irti, mutta minä ainakin näen koulu-unia vähintään juhannukseen asti. Ja sitten on aikaa lukea! Kaunokirjallisuutta olen ennenkin mainostanut ja sitä kulutan kesällä, mutta menee siinä joukossa muutama ammattiin liittyvä kirjakin ja arvelenpa kahlaavani läpi joitakin seurakuntarakenteen muutoksiin liittyviä raportteja ja selvityksiä; nämä siis kirkolliskokoustyöskentelyn pohjaksi.

Mutta nyt työpöydän siivous vauhtiin, hyvää kesää kaikille, kirjoittelen, jos on asiaa.

Virpi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti